صنعت فرش ماشینی و اقتصاد

در سال 97 شاهد تغییرات زیادی در اوضاع اقتصادی کشور بوده ایم. بازگشت بسیاری از تحریم ها و افزایش قیمت دلار موجب شد تا اکثر تولیدات داخلی که مواد اولیه شان از خارج از کشور تامین میشد و محصولات وارداتی قیمتشان افزایش یافته زیادی داشته باشد و این امر لطمه زیادی به تولیدات داخلی زد.

صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع بزرگ کشور ما است که متاسفانه بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز آن یعنی الیاف از خارج تامین می شود و این تغییرات در تولید فرش هم تاثیر زیادی داشته است و قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته اند. کارخانه های فرش در این شرایط برای حفظ حیات خود اقدام به فروش نقدی و سفارشی کرده اند و هر فرشی که مشتری بخواهد تنها طبق سفارش و با پرداخت بیعانه بافت می شود و این امر برای مغازه دارها و مصرف کننده ها ثابت و یکسان است.

در این شرایط بافت فرش زمان بیشتری می برد و از سوی دیگراین امکان هم فراهم شده که فرش های خاصی چون فرش گرد و بیضی و فرش سایز بزرگ که بافتشان تا قبل از این تغییرات هم سفارشی بوده الان به شکل راحتتری هم انجام شود. در حال حاضر اکثر مشتریان به علت قیمت بالای فرش در خرید نمایشگاهی ترجیح می دهند یک طرح و رنگ خاص از فرش را به صورت اینترنتی پیدا کرده و خریداری کنند و با قیمت درب کارخانه و ارزان تر برایشان خرید امکان پذیر باشد، لذا خرید های آنلاین رونق بیشتری گرفته و انواع فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و سایر تولیدات گران قیمت کارخانه های فرش به صورت مستقیم از درب کارخانه برای خریداران ارسال می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.